30.1.2010 09:38:11Anmäl
Hur får jag Hankmailen att fungera på min nokia?
Köpte en ny Nokia telefin nyligen men får inte min Hanken
mail och fungera på den. Kan nån hjälpa?
- Kommentarer: 6
- Läsgånger: 424
- Senaste kommentar: 3.2.2010 15:26:00
- Diskussionen är låst
[1]
Re: Hur får jag Hankmailen att fungera på min noki
30.1.2010 10:40:18
Anmäl
nej freddy vi kan int hjälp
Tack till Hankens fina policy att inte tillåta att man
använder Hankens SMTP om int man e fast med fysisk kabel på
Hanken så går det inte att skicka e-post från din telefon
IFALL du inte kan sätta en annan SMTP server för en viss
e-post adress.
Ta emot e-post därmot borde inte vara något problem.
Här är guide för inställningarna: http://www.hanken.fi/student/epost
Ta emot e-post därmot borde inte vara något problem.
Här är guide för inställningarna: http://www.hanken.fi/student/epost
Nej, nu prata jag röv. Tydligen har det ändrat sedan jag
fixade min egna e-post. Här är ett tilläg till sidan som jag
just länkade till.
altsså, vill du skicka e-post från din @ hanken.fi adress utanför Hankens nät så skall du ställa in din SMTP server så här: (Nuförtiden stöder så gott som alla e-post klienter imap)
altsså, vill du skicka e-post från din @ hanken.fi adress utanför Hankens nät så skall du ställa in din SMTP server så här: (Nuförtiden stöder så gott som alla e-post klienter imap)
13. Hur skall jag skicka e-post när jag inte är på Hanken?
Det går inte att skicka e-post via våra "vanliga" smtp-servrar om du är utanför Hankens väggar. Använd Webb-posten eller konfigurera smtpauth.hanken.fi som smtpserver om du använder ett imap-klient-program typ Thunderbird. I Thunderbird konfigurerar du smtp-servern under Tools - Account Settings. Välj Outgoing Server (SMTP) längst ner i vänstra fönstret. Lägg till smtpauth.hanken.fi med hjälp av Add-knappen till höger. Välj sen port 587 och TLS eller 465 och SSL och kryssa för Use name and password. Ställ sen kursorn på namnet på din konfiguration i det vänstra fönstret (vanligen första raden i fönstret) och välj sen smtpauth som Outgoing Server i det högra fönstret.
incoming server:
imap.hanken.fi
outgoing:
sätt din gmail.
smtp.gmail.com
imap.hanken.fi
outgoing:
sätt din gmail.
smtp.gmail.com
re: [4]
Kolla min post om den nya authentikerande SMTP servern för hanken. Då behöver du int härja med gmail som smtp utan kan använda hankens egna.
Dvs.
[3]:an
Kolla min post om den nya authentikerande SMTP servern för hanken. Då behöver du int härja med gmail som smtp utan kan använda hankens egna.
Dvs.
Lägg till smtpauth.hanken.fi med hjälp av Add-knappen till höger. Välj sen port 587 och TLS eller 465 och SSL
[3]:an
Senaste nyheter
20 timmar 43 minuter sedan
21 timmar 14 minuter sedan
10.3. 11:55
9.3. 15:27
5.3. 19:08
5.3. 16:38
4.3. 16:24
Senaste annonser
Pris: ge offert
Pris: 430